piątek, 15 maja 2015

2# Podróż

     Jechałam z Oliwią pociągiem i nudziło mi się, ale myślałam też o tym jak to będzie fajnie u wujka. Wujek ma na imię Janek. W przedziale byłyśmy akurat tylko my dwie. Wtedy Oli zapytałm mnie czy mam te kanapki które miałam kupić.
-Niestety, ale zgubiłam gdzieś pieniądze więc nie kupiłam. Odpowiedziałam smutna.
-Ale ja jestem głodna.... Jednak moja siostra przerwała kiedy spojrzała się na bagaże leżące obok. Z walizki leżącej obok ( która nie była nasza ) wystawało dziesięć złotych.
-Bierzemy? Zapytała Oli ze złowieszczym uśmieszkiem.
-Coś ty?! - Oburzyłam się - tak nie wolno!
-Za tą dychę możemy sobie kupić kanapki  i jeszcze może coś słodkiego...
-Oddaj! Powiedziałam, ale wtedy ona wybiegła z przedziału z tą dychą  i biegała to tu, to tam, żeby sprawdzić gdzie może coś kupić. Biegłam za nią, ale ona jednak była szybsza.
-Nie złapiesz mnie! Zadrwiła i odwróciła się nadal biegnąc, ale to był błąd bo wpadła na panią która niosła napoje ( Panią która tu pracowała, a te napoje sprzedawała tak samo jak inne jedzenie i picie które można kupić w pociągu , w trakcie podróży ). Oczywiście picie wylało się.
-Dziecko, czy ty nie wiesz jak się zachować! - Wykrzyknęła pani - A tak w ogóle to gdzie są Twoi rodzice?
-Jadę sama z siostrą. Odpowiedziała ucieszona że pewnie nie poniesie konsekwencji.
-Chodź ze mną na chwilę.
       Oliwia musiała gdzieś pójść z tą panią, ale ja się tym nie przejęłam i wróciłam z banknotem który został na podłodze - do przedziału. Odniosłam tą dychę do tamtej torby, i chciałam sobie znaleźć jakieś zajęcie. Naglę zatrzymaliśmy się na jednym z peronów.
-Uwaga, proszę państwa! - Rozległ się głos z mikrofonu - Z powodu drobnych problemów technicznych musimy się zatrzymać na trochę dłużej niż zaplanowaliśmy! Liczymy na państwa wyrozumiałość!
-"Ekstra! - pomyślałam - będę miała czas żeby wysiąść i trochę się przewietrzyć!"
Wysiadłam jak z procy.
       Biegałam sobie po peronie.
-HAU! HAU! Roznosiło się potężne szczekanie i krzyk jakiegoś dziecka.
Poszłam tam i zobaczyłam że w zaułku do którego nikt nawet nie zajrzał - jakiś wielki pies atakował małego chłopca i mniejszego psa. Pies był wielki!  Chłopiec trzymał swojego pieska na rękach i próbował go osłonić; a tym czasem napastnik złapał go za rękę i szarpał. Wiedziałam co może oznaczać takie zachowanie u psa więc ruszyłam na pomoc! Podbiegłam i odepchnęłam czarnego kundla . Wiedziałam że lepiej się nie narażać, ale co miałam zrobić?! Czekać aż za kilkadziesiąt minut ktoś się zainteresuję wreszcie tą sytuacją!? Chciałam odwrócić uwagę napastnika i to mi się udało.
-Uciekaj! Zawołałam do chłopca. Atakowany natychmiast uciekł wraz ze swoją psiną.
Kiedy był już daleko, chciałam się wycofać, ale kundel nie chciał mi odpuścić.

-EJ! CO SIĘ TAM DZIEJĘ!?  - Usłyszałam za sobą głos. Był to męski głos. - Zostaw tą dziewczynkę!
Ten pan pomógł mi wyjść z zaułku i postraszył "bestię". On jechał tym samym pociągiem co ja. Rozpoznałam go!
-Po co zadzierałaś z tą "dziką bestią"?! Powiedział.
-Bo on atakował takiego chłopca co miał chyba z 5 lat...... zaczęłam.
-Bohaterka z Ciebie! Pogratulował i poszedł bo widać było że się śpieszył.
Ja też się śpieszyłam bo widać było że zaraz odjedzie pociąg! Wsiadłam szybko trochę poraniona na twarzy i na rękach, ale te rany na pewno się zagoją.
        W przedziale była już Oliwia.
-Gdzie byłaś? - Spytała. - I czemu jesteś taka poraniona?
-Długo by opowiadać.....
Długo jeszcze jechałyśmy. Aż w końcu usłyszałyśmy komunikat że jest nasza stacja. Wysiadłyśmy. Miałam w ręce mocno ściśnięte zdjęcie wujka Janka i rozglądałam się gdzie też on jest.
-"Czy po nas przyjechał czy też same musimy szukać jego domku blisko lasu!?" Pomyślałam i dalej się rozglądałam, aż w końcu go wypatrzyłam.
-Tam jest! Krzyknęłam do siostry i pokazałam palcem.
Musiałyśmy się przeciskać przez tłum ludzi. Czemu zawsze musi być taki tłok na peronie?! W końcu do niego doszłyśmy.
-Basia! Oliwia! Wykrzyknął szczęśliwy rozpoznając nas jak starych znajomych.......


------------------------------------------------------
Wiem że niektórzy są ciekawi co też wydarzy się u wujka, ale chciałam jeszcze napisać o podróży pociągiem z dwóch powodów:
1. Uważałam że będzie to ważne dla tej historii
2.  Chciałam podkreślić bohaterstwo, odwagę i chęć pomocy -  Basi na podstawie przykładu.

Następna notka będzie na pewno jeszcze w tym miesiącu.

Nie myślcie że chciałam przedstawić niepochlebnie kundle ( lub jakieś inne psy ) pisząc o tym ataku. Nigdy bym nie zrobiła czegoś co by mogło wpłynąć na obrażenie jakiegoś zwierzęcia.
Miłego dnia.    
 
I jeszcze jedna sprawa! Na moim blogu o Królu lwie 4 ( czyli na tym o trójce córek Kovu i Kiary ) będę wstawiała komiks, który sama będę rysować. Komiks będzie o przygodach Sory, Kory i Bory. Początek będzie o Borze.
Już narysowałam 4 strony. Oczywiście mogłabym pójść na łatwiznę i dać wam komiks pt. "Kiara's reign", ale tego nie zrobię. Powody są dwa:
1. Mój blog jest o Sorze, Korze i Borze, a nie o Kodzie, Ashy i Leah.
2. Nie lubię autorki "Kiara's reign".

20 komentarzy:

  1. Super notka! Basia jest na prawdę bardzo dzialna. Już nie mogę się doczekać tego komiku o Sorze, Korze i Borze. Jestem pewna, że będzie super!

    Mfalme

    P.S. Na Życiu księżniczki Bindii pojawiła się ankieta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ankiecie zagłosowałam ;)
      Komiks już się pojawił i tylko czeka, aż ktoś go zobaczy.

      Usuń
  2. Wspaniale! Basia bohaterka :D Wsumie to też bym uratowała,chyba.Bo ja ogólnie tak mówię,mówię a jak to mam zrobić to...uciekam xD Czekam na komiks ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wierze w Ciebie i mam nadzieje że jednak uratujesz, zamiast uciekać ;)

      Usuń
    2. Ja w siebie nie wierzę,tak jak inni.Miło że choć jedna osoba we mnie wierzy :)

      Usuń
  3. Długo czekałam na ten rozdział :D Basia to prawdziwa bohaterka, też bym się tak zachowała. Z resztą, kiedyś już wzięłam mojego kotka sprzed jadącego samochodu ;3 Nie mogę się doczekać co wydarzy się u wujka, jak nawet z podróży pociągiem zrobiłaś coś ciekawego! Ja też dzisiaj dodam kolejny rozdział u mnie na blogu. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję.
      Ja z każdego wątku lubię robić coś ciekawego

      Usuń
  4. Fajna notka. Długo czekałam, ale było warto.
    Nie przepadam za tą Oliwią, ale dobrze że blog jest o Basi, a nie o niej.
    Basia to bohaterka!
    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki.
      Notki będą 2-4 razy w miesiącu ( w Maju będzie jeszcze 1 )

      Usuń
  5. Super i bardzo ciekawe, ale mam dwa "ale".
    1. Źle piszesz (tak samo Marta) dialogi, zamiast "-Tam jest! Krzyknęłam do siostry i pokazałam palcem" powinno być "- Tam jest! - Krzyknęłam do siostry i pokazałam palcem"
    2. To w sprawie komiksu, jak możesz nie lubić kogoś, kogo nie znasz (chodzi o autorkę Kody, Ashy i Leah) i nie zaczynam nowej kłótni, po prostu informuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super i bardzo ciekawe, ale mam dwa "ale".
      1. Źle piszesz (tak samo Marta) dialogi, zamiast "-Tam jest! Krzyknęłam do siostry i pokazałam palcem" powinno być "- Tam jest! - krzyknęłam do siostry i pokazałam palcem"
      2. To w sprawie komiksu, jak możesz nie lubić kogoś, kogo nie znasz (chodzi o autorkę Kody, Ashy i Leah) i nie zaczynam nowej kłótni, po prostu informuję.

      Usuń
    2. Nie muszę wszystkich lubić i to JA będę sobie wybierać czy kogoś lubię czy nie lubię. :I

      Usuń
    3. Baśka ma rację! Nie można komuś powiedzieć: "Tej osoby nie możesz nie lubić bo (...) !"
      Przecież Baśka może mieć swoje powody co do nie chęci w stosunku do autorki "Kiara's reign"! A uwierz Mi że przez internet można wiele osób poznać na wylot! Np. Ja Baśkę poznałam przez internet i wiem że zawsze mam w niej *sojuszniczkę ( *odpłacam się tym samym )

      Usuń
  6. Świetny post ! Ciekawe co się wydarzy w domu wujka :o Może Basia trawi na ślad jakieś tajemnicy ? Ta za dużo domu Anubisa :D Basia to prawdziwa bohaterka ! Co do tych waszych kłótni z Patrycją to ma mieszane uczucia . Więc teraz po przemyśleniu uważam że nie jestem po żadnej stronie . Wybacz . TC96 chciała tylko pokazać jak ona widzi dalsze życie lwów z Lwiej Ziemi . Więc nie mieszajcie jej do tego . Proszę . ... A wiedziałaś że obrażanie kogoś w internecie jest przestęmstwem . Jakby co to wybacz za błędy . Ale od jakiegoś czasu mam straszne bóle głowy ! Łeb mi nawala . Pozdrawiam serdecznie ! Chyba się na mnie nie obrazisz , myśle że jestem do lubienia ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ja obrażałam pisząc że nie lubię TC-96?
      Czy też Tobie chodziło że przestępstwem jest to że Patrycja Mnie obrażała?
      ( bo nie rozumiem )


      Usuń
    2. Pisząc że nie lubisz TC96 ( moim zdaniem ) nie jest przestępstwem . Powiedziałaś po prostu że jej nie lubisz : nie powiedziałaś na nią nic złego , nie obraziłaś jej , nie nazwałaś jej jakimś złym słowem . Patrycja za to popełniła przestępstwo : obraziła się ; powiedziała że nie masz mózgu , że to przez ciebie Marta się zmieniła ( a wo gule się nie zmieniła ) itp . A i padł u ciebie taki komentarz : ,, Mam też WIELE innych powodów do nie lubienia ( nie lubienia - delikatnie mówiąc ) tej całej "wielkiej, wspaniałej" autoreczki "Kiara's reign".
      "Uru's reign" jest 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 razy lepsze bo przynajmniej nie jest autorstwa TC-69!
      :P '' . Potraktuje to że byłaś wtedy w nerwach . TC96 jest w porządku ! Nie wiedziała że taka sytłacja zajdzie w przyszłości . Może chcesz ją poznać ? Nie jest wcale tak zła . Nie zmuszam cię czy coś . Dodam tylko że nie mam ci za złe że jej nie lubisz bo każdy ma swoje zdanie . Odpowiadam na drugie pytanie : Tak ! Chodziło mi o to że Patrycja popełniła przestępstwo obrażając Ciebie i Marta . Oświadczam jednak że bardzo cie lubię i nie chciałam cię urazić ! Pozdrawiam serdecznie !

      Usuń
    3. info: Czy jak ty będziesz kogoś nie lubić ( np. koleżanki z klasy ) to też mam Ci pisać coś w tym stylu:
      "Laura jest fajna! Jak możesz jej nie lubić?!"
      ( nie chce zaczynać kolejne dyskusji, ale pisze to jako informacje dla WSZYSTKICH bo na blogu Marty ciągle ktoś pisał: "Autorka "Kiara's reign" jest fajna! Jak możesz jej nie lubić? Czy ty się na nią uwzięłaś?!" )
      Info nr. 2: Nie pisz tu że ona jest nie wiadomo jak fajna bo ma tych swoich 300 fanów. Przecież skoro JA do tych fanów nie należę to mnie to nie obchodzi! I chciałabym żeby WRESZCIE wszyscy się z tym pogodzili bo jak do tond to tylko Marta i Zuzanna oraz Polasa - się Mnie nie czepiały

      Usuń
    4. Nie chciałam cię urazić . Źle to ujęłam :( Zajrzyj na gmaila , to więcej wyjaśnie

      Usuń